OŠ Jožeta Moškriča
Pomoč in kako do nje?Kaj narediti, če pri otroku opazimo težave?
Najprej se pogovorimo z otrokom in mu povemo, da smo opazili, da ima težave. Prosimo ga, da nam pove, kako on vidi situacijo in kako mu lahko pomagamo.
Če težav ne moremo rešiti sami, se obrnemo na šolo – na razredničarko in šolsko svetovalno službo. Pokličemo, napišemo elektronsko sporočilo ali se naročimo na govorilne ure.
Koraki pomoči učencem z učnimi težavami
Ker se učne težave razprostirajo na kontinuumu od lažjih do zelo težkih, od enostavnih do zapletenih, kratkotrajnih do vseživljenjskih, se na kontinuumu razprostirata tudi pomoč in podpora učencu. Pri delu z učenci, ki imajo v osnovni šoli težave pri učenju, razlikujemo pet osnovnih stopenj pomoči:
1. Pomoč učitelja pri pouku/dopolnilni pouk/pomoč v podaljšanem bivanju
Učne težave pri učencih navadno prvi prepoznajo učitelji, ki otroka poučujejo. Na prvi stopnji torej pomoč nudi učitelj, ki otroka uči. Pri premagovanju učenčevih učnih težav sodeluje s starši in z drugimi strokovnimi delavci na šoli, ki učijo učenca ali so ga že učili. Z upoštevanjem dobre poučevalne prakse in otrokovih težav zagotavlja ustrezne časovne, metodične in prostorske prilagoditve, uporablja primerne pripomočke ipd. Učitelj in ostali sodelujoči skupaj ustrezno, dokumentirajo in evalvirajo proces pomoči.
2. Pomoč šolske svetovalne službe
Če otroku pomoč učitelja ne zadošča in le-ta ne napreduje, se v proces pomoči vključi šolska svetovalna služba. V tem temeljno profesionalnem odnosu soustvarjanja svetovalni delavec svetuje učencu, daje individualno ali skupinsko obliko pomoči, svetuje tudi učitelju in staršem Na tej stopnji pomoči se individualni projekt pomoči začne voditi v učenčevi osebni mapi, kamor se vključi tudi pisno mnenje učitelja (kratka predstavitev učenčevih težav, uporabljenih prilagoditev oziroma oblik pomoči pri pouku, dopolnilnem pouku ter v podaljšanem bivanju, oceno njihove učinkovitosti ter predlogi glede nadaljnjih ukrepov pomoči). Na tej stopnji pomoči učencu z učnimi težavami mora šolska svetovalna služba pridobiti pisno soglasje staršev.
3. Dodatna individualna in skupinska pomoč
Kadar so težave kljub pomoči učitelja in pomoči svetovalne službe še vedno prisotne, se lahko otroka vključi v dodatno individualno ali skupinsko pomoč. Delo z njim mora biti skrbno beleženo in vrednoteno. Po potrebi se opravijo še dodatni diagnostični postopki (pri bolj zapletenih težavah se v obravnavo vključujejo tudi specializirane zunanje strokovne ustanove). Pomembno je, da je učenčev napredek tudi na tej stopnji pomoči skrbno spremljan in sproti vrednoten.
4. Mnenje in pomoč zunanje ustanove
Če pomoč na dosedanjih stopnjah ne zadostuje, se lahko starši po pomoč obrnejo na katero izmed zunanjih ustanov. Strokovnjaki (psiholog, specialni pedagog in drugi profili strokovnjakov) izvedejo z otrokom poglobljeno diagnostično ocenjevanje in podajo svoje mnenje o vrsti in obsegu njegovih težav (napišejo strokovno poročilo). Projekt pomoči učencu z učnimi težavami se tako nadaljuje z okrepljeno pomočjo zunanjih strokovnih delavcev. Tudi ukrepi pomoči na tej stopnji se skrbno načrtujejo, dokumentirajo in evalvirajo.
5. Postopek usmerjanja (pridobitev odločbe) in usmeritev v t. i. "program s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo (DSP)"
Če je na podlagi sklepne evalvacijske ocene pomoči četrte stopnje strokovno mnenje šole, da učenec z izrazitejšimi specifičnimi učnimi težavami potrebuje več prilagoditev in pomoči, potem se staršem predlaga usmerjanje v izobraževalni program s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo, ki za učenca pomeni nadaljevanje izvirnega projekta pomoči v okrepljeni obliki: s še več prilagoditvami in s še več pomoči.
Vir: Magajna, L., Čačinovič Vogrinčič G., Kavkler M., Pečjak S., Bregar Golobič K., (2008) Koncept dela: učne težave v osnovni šoli. Ljubljana: Zavod republike Slovenije za šolstvo.
Postopek usmerjanja otrok s posebnimi potrebami
Če opazimo, da so težave takšne, da zahtevajo redno in pogostejšo strokovno obravnavo, predlagamo sprožitev postopka usmerjanja. Naše svetovalne delavke vam bodo nudile vso potrebno podporo in pomoč. Več o postopku usmerjanja si lahko preberete na
Učencev
interesnih dejavnosti
Razredov
let delovanja
Podatki za stik
Jarška cesta 34, 1000 Ljubljana
T (01) 541 61 65
Uradne ure: 8.30 - 11. 00 in 11. 30 - 14. 00