
Od leta 1994 vsakega 5. oktobra praznujemo svetovni dan učiteljev. Odločitev o tem dnevu je bila sprejeta na Mednarodni konferenci o izobraževanju v Ženevi zato, ker je bil na ta dan leta 1966 na medvladni konferenci v organizaciji UNESCO in Mednarodne organizacije dela (ILO) sprejet dokument Priporočila o položaju učiteljev, ki je veljaven še danes. Priporočila jasno določajo pravice in dolžnosti vzgojiteljev in učiteljev ter govorijo o položaju, ki bi ga le-ti glede na zahtevnost dela morali imeti v družbi. Opredeljujejo tudi odgovornost vlad, ki naj učiteljem in njihovim organizacijam omogočijo sodelovanje pri odločanju o zanje pomembnih vprašanjih.
Vprašanje vodstva učiteljev v zvezi s kriznimi odzivi ni samo pravočasno, temveč kritično v smislu prispevkov učiteljev za učenje na daljavo, podporo ranljivemu prebivalstvu, ponovno odprtje šol in zmanjšanje učnih vrzeli. Razprave ob svetovnem dnevu učiteljev bodo obravnavale tudi vlogo učiteljev pri gradnji odpornosti in oblikovanju prihodnosti izobraževanja in učiteljskega poklica.
Tema letošnjega svetovnega dneva učiteljev je “Preobrazba izobraževanja se začne pri učiteljih“. Praznovanje obravnava zaveze in pozive k ukrepanju na vrhu o preobrazbi izobraževanja. Tridnevno praznovanje na sedežu Unesca vključuje slovesno podelitev nagrade UNESCO-Hamdan za razvoj učiteljev in vrsto dogodkov, ki prikazujejo, kako je zagotavljanje dostojnih delovnih pogojev učiteljev, dostopa do priložnosti za poklicni razvoj in priznanega poklicnega statusa prvi korak k bolj odpornim izobraževalnim sistemom. UNESCO si prizadeva povečati ključno vlogo teh primarnih nosilcev sprememb.
Vir foto: UNESCO