Skoči na glavno vsebino

Velikan na dolgih nogah stoji na strmem pobočju Kraškega roba. Je največji in najdaljši premostitveni objekt v Sloveniji dolg 1065 metrov in v najvišji točki visok 95 metrov. Viadukt Črni Kal so začeli graditi 15. septembra 2001 in ga predali prometu pred devetnajstimi leti na današnji dan, 23. septembra 2004, en mesec pred načrtovanim rokom.

Viadukt je edinstven s krakasto oblikovanimi stebrih v obliki črke Y, vozišči avtoceste sta ločeni, kar elegantno rešuje tehnične probleme, ki bi nastali ob močnih sunkih burje, obenem pa se mirno vklaplja v krajino.

Odgovorni projektant Marjan Pipenbaher je za inovativno konstruktorsko zasnovo in realizacijo viadukta vseh presežnikov prejel leta 2004 nagrado Inženirske zbornice Slovenije za izjemne inženirske dosežke, kasneje, leta 2018 pa je tudi prejemnik Puhove nagrade za vrhunske dosežke na področju projektiranja mostov. Pipenbaher je avtor okoli 200 mostov, njegov projekt je tudi orjaški Most na Pelješac.

Za visoko strokoven in izredno angažiran nadzor nad gradnjo najzahtevnejšega slovenskega viadukta, je nagrado IZS  za izjemne inženirske dosežke prejela tudi odgovorna nadzornica Ksenija Marc.

Vir foto: Wikipedia

Dostopnost